السلام علیک یا مظلوم

یا عَبّاسُ اِرْکَبْ بِنَفْسِی أَنْتَ یا أَخِی

 

یا عَبّاسُ اِرْکَبْ بِنَفْسِی أَنْتَ یا أَخِی

جهت دریافت تصویر در اندازه اصلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

شهادت حضرت عباس بن على (علیه السّلام‏)
[طبرى مقتل عباس‏ بن على (علیه السّلام‏) را ذکر نکرده است. لذا ما آن را از کتاب ارشاد شیخ مفید قدّس سرّه از قول حمید بن مسلم نقل مى‏کنیم، حمید] گوید: تشنگى حسین (علیه السّلام‏) شدت یافته بود از اینرو قصد فرات را نمود و در حالى که برادرش عباس‏ پیش رویش حرکت مى‏کرد، بالاى آبگیره‏ [فرات‏] رفت؛ در همین حال سپاه ابن سعد - که لعنت خدا بر او باد - به او حمله‏ ور شد، و مردى از بنى دارم از میانشان به آنها گفت: واى بر شما بین او و فرات حائل شوید، و اجازه ندهید [حسین‏] به آب دست پیدا کند.
در این حال حسین (علیه السّلام‏) فرمود: (اللهمّ أظمئه!) بار الها او را به تشنگى گرفتار کن.
[مرد] دارمى خشمگین گردیده و تیرى به سوى او پرتاب کرد و آن را در چانه‏ اش نشاند، حسین (علیه السّلام‏) تیر را بیرون کشیده و دستش را زیر چانه‏ اش گرفت، کف دو دستش پر از خون شده، آن را ریخت و فرمود: (اللهمّ إنّى أشکو إلیک ما یفعل بابن بنت نبیّک!) خدایا از آنچه با پسر دختر پیامبرت رفتار مى‏ شود نزد تو شکایت مى‏ کنم.
آنگاه در حالى که تشنگى اش بیشتر شده بود به جایگاهش بازگشت. این در حالى بوده که سپاه [عمر بن سعد] عباس را محاصره کرده و بین او و [حسین‏] فاصله انداخته بودند به طورى که عباس از آن پس به تنهایى با آنها مى‏ جنگید تا کشته شد - رضوان خدا بر او باد.
عباس بعد از این که زخمهاى فراوانى بر او وارد گردیده، به طورى که از پاى در آمده و توان حرکت نداشت، به دست زید بن ورقاء حنفى و حکیم بن طفیل سنبسىّ به قتل رسید.

نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا / ترجمه وقعة الطف ص 182

 

ارکب بنفسی انت یا اخی

جهت دریافت بروی تصویر کلیک کنید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳ ق.ظ
  • imam ashura

نظرات  (۱)

طرح زیبایی بود منو برد تو حالو هوای روضه روز تاسوعا
لبیک یا حسین
پاسخ:
خواهش می کنم.
لبیک یا حسین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">